Box konto Użytkownika

Pytanie 0025Co jest w boxie Użytkownika?

W  boxie konto Użytkownika wyświetlają się podstawowe jego dane takie jak imię, nazwisko, miejscowość oraz daty urodzin i imienin jak również zdjęcie. W prawym górnym rogu pojawia się także symbol płci. Niektóre z ww. danych mogą się nie wyświetlać o ile nie zostały dodane podczas rejestracji.

Po kliknięciu na zdjęcie lub imię i nazwisko wyświetli się profil użytkownika. Widok profilu jest również dostępny w takiej formie dla innych użytkowników. Jeśli chcesz sie dowiedzieć więcej o widoku profilu użytkownika .

Poniżej widoku podstawowych danych Użytkownika w boxie konto Użytkownika znajdują się dodatkowe opcje opatrzone ikonami. Są to:

Zmień moje ustawienia
Wyślij dane do publikacji
Zobacz kto jest online
Szukaj znajomych
Moje ogłoszenia
Poleć portal znajomemu
Wyloguj

Opcje te zostały opisane poniżej.

Pytanie 0026Jak działa opcja "Zmień moje ustawienia"?

Zmień moje ustawienia - to opcja do edycji danych wyświetlanych w profilu użytkownika. Dane te były wpisywane podczas rejestracji użytkownika. Po kliknięciu na tę opcję Użytkownik ma możliwość edycji swojego konta.

Nową funkcjonalnością dostępną w tym oknie jest możliwość dodania avatara - zdjęcia, które będzie wyświetlane w boxie konta Użytkownika oraz jego karcie i profilu. Preferowane są zdjęcia na których widać autentyczną twarz Użytkownika. Zdjęcie może mieć maksymalnie 10 kilobajtów. W celu zmniejszenia wielkości zdjęcia wystarczy zmniejszyć jego rozmiar oraz rozdzielczość. W tym celu polecamy użycie dostępnego programu Gimp w dziale Do pobrania. W tym miejscu istnieje także możliwość usunięcia wcześniej dodanego zdjęcia poprzez zaznaczenie opcji Wyczyść.

Kolejną ważną opcją jest "Zapisz do newslettera". Jej zaznaczenie powoduje zgodę na otrzymywanie wiadomości informacyjnych wysyłanych przez Redakcję Portalu na adres e-mail Użytkownika. Odznaczenie tej opcji powoduje wypisanie adresu e-mail z listy wysyłkowej.

W formularzu tym można także zmienić hasło logowania do Portalu. Aby zmienić je zmienić, należy wpisać nowe hasło w pola Hasło i Ponownie. Pozostawienie obu tych pól pustych spowoduje, że hasło nie zostanie zmienione.

Szczegółowy opis zpozostałych pól jest dostępny w FAQ poświęconemu rejestracji.

Pytanie 0027Jak działa opcja "Wyślij dane do publikacji"?

Wyślij dane do publikacji to opcja pozwalająca Użytkownikowi przekazywać napisane teksty artykułów, wywiadów, aktualności etc. oraz zdjęć w postaci spakowanego pliku.

Wysłanie materiałów umożliwia wzięcie udziału w rankingu najbardziej aktywnych użytkowników i konkursie, który będzie rozstrzygany na uroczystościach urodzinowych portalu. Osobom, które dodadzą najwięcej interesujących treści wręczane będą nagrody. Szczegóły konkursu oraz zasady obliczania punktów opisane są w regulaminie oraz FAQ dotyczącym konkursu.

Jak przygotować zdjęcia - zdjęcia prosimy zmniejszyć do rozdzielczości 640x480 pikseli i 128 DPI w celu ograniczenia ich objętości. Tak przygotowane zdjęcie nie powinno zajmować więcej niż 100 KB. Zdjęcia można przygotować przy użyciu programu Gimp - wersja instalacyjna znajduje się w dziale do pobrania.

Aby wysłać materiały do publikacji należy:

  • w oknie komentarz napisać czego dotyczą przesyłane dane i gdzie redakcja mogłaby je umieścić
  • załączyć spakowany plik z danymi (program do kompresji i zbierania wielu plików w jeden jest dostępny w dziale do pobrania). Dołączyć można też jeden plik np. tekstu czy zdjęcia.
  • przepisać kod z obrazka (wielkość liter ma znaczenie - np A jest różne od a)
  • wysłać
  • czekać aż się pojawi okno z podziękowaniem za wysłane materiały (w przypadku dużych plików bliskich 6 MB wysyłanie może potrwać nawet kilka minut, w zależnosci od szybkości łącza wychodzącego jakim dysponuje Użytkownik.
Pytanie 0028Jak działa opcja "Zobacz kto jest online"?

Opcja "Zobacz kto jest online" umożliwia Użytkownikowi wyświetlenie kart profili Użytkowników, którzy są w tym czasie są zalogowani do Portalu. Dzięki temu może się z nimi kontaktować np. poprzez mail czy komunikatory Gadu-Gadu i Skype. Istnieje także możliwość wyświetlenia szczegółowego widoku profilu wybranego Użytkownika poprzez kliknięcie na jego zdjęcie (avatara) lub imię i nazwisko.

Karty Użytkowników online wyswietlane są alfabetycznie.

Aby dowiedzieć się więcej o kartach profili i profilach użytkowników

Pytanie 0029Jak działa opcja "Szukaj znajomych"?

Opcja "Szukaj znajomych", w obecnej wersji portalu umożliwia Użytkownikowi wyświetlenie kart profili wszystkich Użytkowników zarejestrowanych w portalu. Dzięki temu może się z nimi kontaktować np. poprzez mail czy komunikatory Gadu-Gadu i Skype. Istnieje także możliwość wyświetlenia szczegółowego widoku profilu wybranego Użytkownika poprzez kliknięcie na jego zdjęcie (avatara) lub Imię i Nazwisko.

Karty Użytkowników wyswietlane są alfabetycznie.

W kolejnych wersjach portalu będą wprowadzane bardziej zaawansowane formy wyszukiwania Użytkowników.

Aby dowiedzieć się więcej o kartach profili i profilach użytkowników

Pytanie 0030Jak działa opcja "Moje ogłoszenia"?

Opcja "Moje ogłoszenia" służy do wyświetlenia listy dodanych przez Użytkownika ogłoszeń. Użytkownik ma możliwosć edycji oraz może skasować ogłoszenie przed czasem jego wygaśnięcia.

Reedycja ogłoszenia nie wpływa na termin jego wygaśnięcia (nie przedłużaokresu wyświetlania ogłoszenia w Portalu).

Klikając na nagłowki tabeli (Data wysłania, Kategoria, Tytuł ogłoszenia) możemy sortować ogłoszenia według danych kolumn.

W tym widoku można również dodać nowe ogłoszenie. Ogłoszenia nie są płatne. Dodawane ogłoszenia muszą być zgodne z regulaminem portalu.

Więcej informacji odnośnie ogłoszeń można przeczytać w innej części FAQ.

Pytanie 0031Jak działa opcja "Poleć portal znajomemu"?

Opcja "Poleć portal znajomemu" umożliwia wysłanie zaproszenia do odwiedzenia portalu Otrębusy.pl innej osobie na podany adres e-mail. Aby wysłać rekomendację wystarczy podać imię adresata oraz jego adres e-mail w formacie login@domena. Jeśli Użytkownik ma potrzebę zmiany treści zaproszenia może to uczynić w oknie wiadomości. Prosimy o nieusuwanie adresu strony. Operację kończymy naciskając przycisk "Wyślij rekomendację". W przypadku wpisania błędnych danych portal wyświetli komunikat na górze formularza (czerwony tekst) które pole należy poprawić. Poprawne wysłanie rekomendacji powoduje wyświetlenie tekstu z podziękowaniem.

Pytanie 0032Jak działa opcja "Wyloguj"?

Opcja "Wyloguj" pozwala na opuszczenie strefy portalu dla zalogowanych użytkowników. Użycie tej opcji automatycznie blokuje funkcjonalność Portalu przeznaczoną tylko dla zalogowanych Użytkowników - forum dyskusyjne, dodawanie ogłoszeń i komentarzy czy opcji społecznościowych.

Ze względów bezpieczeństwa (zwłaszcza gdy korzystają Państwo z portalu poza domem lub nie na własnym komputerze) zalecamy używanie opcji wylogowania za każdym razem jak kończą Państwo korzystanie z Portalu. Chodzi o to, aby inna osoba nie dokonała nieporządanych operacji w portalu korzystając z nadal aktywnego konta. Po wylogowaniu Państwa konto pozostanie nieaktywne do momentu ponownego zalogowania.

Pytanie 0033Jak mogę skasować moje konto?

Aby skasować konto wyślij taką prośbę do administratora poprzez formularz w kontakcie. Konto e-mail z którego wysyłasz taką prośbę musi być takie same jak w koncie użytkownika, które mamy skasować.